Propunător: Simion Victorița Adriana
Momentul lecției: Recapitulare – Evaluare la sfârșitul UI
Titlu: Descoperind Alimentele Sănătoase pentru Rinichi
Acest studiu de caz îi introduce pe elevi în lumea alimentației sănătoase pentru rinichi, oferindu-le oportunitatea de a învăța despre importanța alegerilor alimentare pentru sănătatea lor și a celor dragi.
Introducere: Rinichii sunt organe esențiale în corpul nostru, care ne ajută să ne menținem sănătatea prin filtrarea sângelui și eliminarea deșeurilor. Alegerile alimentare pot influența sănătatea rinichilor și veți descoperi alimentele care sunt bune pentru rinichi și cele pe care ar trebui să le evităm.
Context: Într-o zi, unul dintre colegii noștri, Alex, vine la școală și spune că a aflat că bunica lui are probleme cu rinichii și că medicul i-a spus să aibă grijă la ce mănâncă. Ne dorim să îl ajutăm pe Alex să înțeleagă cum alimentația poate influența sănătatea rinichilor și ce ar trebui să mănânce sau să evite bunica lui.
Obiective:
- Înțelegerea rolului rinichilor în corpul nostru și a modului în care funcționează.
- Identificarea alimentelor sănătoase pentru rinichi și a celor care ar putea afecta sănătatea lor.
- Elaborarea unui plan alimentar simplu și sănătos pentru a menține sănătatea rinichilor.
- Înțelegerea legăturii dintre afecțiunile renale și vârstă.
Metodologie:
Pentru realizarea acestui studiu de caz, trebuie:
- Să formați grupe de câte 4 elevi;
- Un elev din grupă va identifica alimentele sănătoase pentru rinichi;
- Altul va identifica alimentele care ar putea afecta sănătatea lor;
- Un al treilea va realiza un plan alimentar simplu pentru a menține sănătatea rinichilor;
Fiecare va folosi reviste, materiale wiki, cărți și materiale didactice specifice vârstei pentru a afla despre rinichi și alimente.
- Iar cel de-al patrulea va identifica rata de incidență a afectiunilor renale la om în funcție de vârstă. Pentru a rezolva această sarcină de lucru, acesta se va folosi de platforma wolframalpha.com, instrument AI.
- Toate aceste informații vor fi folosite de membrii grupei în formularea rezultatelor, concluziilor și recomandărilor acestui studiu de caz.